W Przemyślu powstaje nowoczesne zaplecze techniczne dla PKP Intercity
Materiał wideo dostępny na: https://wideo.pap.pl/pap-media,101/przemysl-nowoczesne-zaplecze-techniczne-dla-pkp-intercity,79483 oraz https://wideo.pap.pl/pap-media,101/przemysl-nowoczesne-zaplecze-techniczne-dla-pkp-intercity,79482 (w wersji surowej do edycji)
Wykonawcą zadania jest konsorcjum firm KZN Rail sp. z o.o. i Wadoma W. Małkowiak, W. Bodziony spółka komandytowa. Wartość podpisanej w lipcu ubiegłego roku umowy to niemal 340 mln zł. Obecnie wykonawca prowadzi prace ziemne m.in. przy fundamentach obiektów, które powstaną.
Jak powiedział PAP we wtorek dyrektor kontraktu KZN Rail Mirosław Stempak, w ramach zadania przebudowana zostanie bocznica kolejowa w Bakończycach, dzielnicy Przemyśla. „Powstaną tu też obiekty kubaturowe dla PKP Intercity o powierzchni blisko 8 tys. mkw. Będą to budynki hali napraw i hali myjni, w której będą znajdowały się trzy tory o długości około 240 metrów” – dodał.
Przebudowane zostanie całe torowisko bocznicy kolejowej wraz z siecią trakcyjną. W sumie będzie to ok. 30 rozjazdów, powstanie także ok. 5 km nowych torów.
Jak podkreślił Stempak, dla pracowników powstanie nowoczesne zaplecze pozwalające na przeprowadzenie i obsługę przeglądów pociągów. „W ramach inwestycji powstanie ekologiczna myjnia wykorzystująca wody opadowe z instalacji deszczowej obiektu” – zaznaczył.
Wybudowana będzie również instalacja umożliwiająca odladzanie pociągów, powstanie też stacja paliw. Wykonawca wybuduje również nową nastawnię, oprócz tego powstaną nowe drogi, place manewrowe i parkingi.
Stempak podkreślił, że cała inwestycja jest wykonywana przez polskie firmy. „Posiłkujemy się tu również firmami lokalnymi z Podkarpacia” – dodał.
Inwestycja ma być gotowa w 2026 r.
PKP Intercity podkreśliła, że rozbudowa bocznicy w Przemyślu pozwoli obsłużyć większą liczbę składów i podniesie efektywność przygotowania pociągów do trasy. (PAP)
huk/ drag/